Historien om mitt senaste bankbesök

Jag var på banken igår. Först på Swedbank för att få in mitt studiebidrag direkt in på kontot istället för att få en jäkla utbetalning varje månad. Sen gick jag till Handelsbanken för att sätta in mina pengar. Sen när jag kommer hem så ser jag att jag inte fått in pengarna från banken och tänker att de förmodligen kör en körning med alla betalningar under natten så jag får pengarna på morgonen. Så kollar jag nu när jag kommer hem, har jag fått in pengarna? För annars brukar jag alltid få in de direkt. Nej, jag har inte alls fått in pengarna. Men då ser jag något konstigt, först har namnlös dragit bort 1050 kr från mig, det står alltså Insatt: -1050 och sen står det över Insatt: 1050. Och -1050+1050=0. 0 jävla kronor har jag fått alltså. Så jag sitter i telefonkö i 20 minuter för att sedan få prata med en trevlig och hjälpsam kille. Han såg att de gjort fel på Handelsbanken och att istället för att ha gett mig 2100 kr tillbaka så det hade blivit rätt så hade han ju bara återställt den summan innan som var på kontot. Smartass. I alla fall, den hjälpsamma killen sa att jag måste gå till Handelsbanken igen, för det där var inget han kunde göra därifrån. Roligt roligt, jag älskar att spendera tid på banken. Väldigt roligt. Så roligt att jag skrattar ihjäl mig och dör. Usch, ibland blir jag så irriterad på att folk inte kan göra sitt jobb. Just det där jobbet skulle till och med jag klara. Tragiskt, mycket tragiskt!


Kommentarer
Postat av: Elena

Jag lider med dig,att dom inte kan få det rätt! Uschfy blääää.

<3

2009-12-09 @ 09:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0